Bel ons

Verkoop & Acquisitie

Bureau Nicolai weet uw klanten te vinden en kijkt naar bestaande en nieuwe klanten met als doel het werven van nieuwe klanten en het vergroten van de commerciële slagkracht van uw verkoop(medewerkers). 
Samen met u bekijken en beoordelen we de commerciële prestaties en activiteiten van uw bedrijf op dit moment. Ligt dit ook in de lijn van uw strategische ambities?

Daarna bepalen we wat nodig is om uw verkoop en acquisitie, het expertiseniveau, de manier van werken, de inrichting en de uitvoering op een hoger en gewenst niveau te brengen.  
Wij werken met een resultaatgericht verkoopplan om zo efficiënt en effectief mogelijk meer resultaat te realiseren voor uw bedrijf of organisatie.


Hoe pakt Bureau Nicolai dat aan
 

  • Vaststellen van de juiste commerciële richting van uw bedrijf, vanuit uw marketingdoelstelling en -strategie
  • Verbeteren van uw acquisitie en herinrichten en verbeteren van uw commerciële processen en activiteiten
  • Inzetten van activiteiten om bestaande klanten te behouden en om de relatie te verstevigen, voor meer resultaat
  • Beoordelen en verbeteren van uw verkooptrajecten en richten op meer klantgericht werken


Voor wie werkt Bureau Nicolai


Wij werken vooral voor MKB-bedrijven en organisaties in heel Nederland en in diverse branches. Onze klanten bevinden zich in het stadium van de vroege groeifase tot volwassenheidsfase.
 

  • In de vroege groeifase groeit het bedrijf hard, wat gepaard gaat met de nodige organisatorische aanpassingen. Er worden investeringen gevraagd om door te kunnen groeien en verkoop- en marketingactiviteiten worden steeds belangrijker.
  • In de groeifase maakt het bedrijf beperkt winst en investeert fors in uitbreiding en modernisering. Het bedrijf heeft te maken met sterke concurrentie, waarbij marktpositionering en bedrijfsprofilering belangrijk wordt.
  • In de volwassenheidsfase stabiliseert de groei en ligt het accent op kostenbesparing en verfijning van productieproces. Concurrentie moet men de baas blijven, maar het is vaak lastig om nieuwe klanten te vinden. Om te groeien moet er een nieuw idee komen, een nieuw product of strategie.

Ga naar "referenties"
 

Sessie commerciële strategie
 

Welk product of dienst via welk distributiekanaal en voor welke klanten? Strategische keuzes maken, bewust of onbewust of op gevoel. Maakt u dan de juiste keuze, kunt u geen keuze maken of wilt u nieuwe keuzes kunnen maken? Kies voor een gerichte aanpak met een strategie sessie.

Meer info?


Klantrelatiebeheer


Met een analyse van uw klantenportefeuille kunt u zuiver bepalen welke klanten u wilt benaderen en wat dat mag kosten. Het hangt er vanaf welke opbrengsten u verwacht. Na de analyse kunt u kiezen voor het vormen van klantengroepen met ieder hun eigen strategie en manier van contact. Denk bijvoorbeeld aan het verbeteren van uw klantenbinding met de inzet van een klantloyaliteitsprogramma.

  • Welke krachtige klantpropositie heeft uw bedrijf nodig om in de huidige markt op te vallen?
  • Wat is het best passende aanbod voor elk van uw klantengroepen?
  • Welk distributiekanaal is voor uw klanten het meest geschikt?
  • Welke methode van marktbewerking werkt voor u het beste?
  • Via welke media kunt u uw klanten het beste benaderen?

Na het bepalen van de juiste propositie volgen de daadwerkelijke klantcontacten.

"Hoe reageert de klant op uw contactpoging, legt u de reacties ook vast en hoe doet u dat?"

Wie is uw klant, wat verwacht uw klant, welk product of dienst heeft uw klant afgenomen. Uit uw klantcontacten kunt u veel klantkennis halen. Met een zuivere en rijke database is het makkelijker om met behulp van ervaringsgegevens nieuwe klanten te benaderen.

Bureau Nicolai zorgt voor het opbouwen van een zuivere database, voor de optimalisatie van alle contacten met uw klanten.
Hiermee krijgt u controle over de klantervaring, de klantrelatie en de waardering van uw klanten.  


Ondersteuning bij verkoop & acquisitie


Bureau Nicolai verzorgt naast verkoopadvies ook de praktische uitvoering van uw verkoop & acquisitie. Training on the job!

Dit doe ik door zelfstandig uw (potentiële) klanten te benaderen of samen met de medewerkers van uw verkoopteam. Vooraf verdiep ik mij direct in uw bedrijf of organisatie, bijvoorbeeld door gesprekken te voeren met medewerkers van de diverse afdelingen of mee te lopen met medewerkers in de buitendienst. Daarnaast vreet ik mij zo snel mogelijk in in uw branche, om zo snel uw "taal" te spreken. 

Leadgeneratie
Samen bepalen we de juiste doelstellingen. Wilt u graag meer afspraken hebben met potentiële klanten, wilt u graag dat uw bestaande klanten opnieuw worden bezocht, wilt u meer telefonische verkoop aan nieuwe klanten of juist meer omzet behalen bij bestaande klanten? 

Ik zorg ervoor dat de verkoop- en acquisitievaardigheden van uw verkoopmedewerkers verbeteren, door het meelopen met verkoopgesprekken, het geven van feedback na verkoopgesprekken of door het trainen op het verbeteren van de verkoop- en acquisitievaardigheden. Dat kan aan uw gehele team maar ook individueel. Bij een individueel trainingstraject, wordt met een persoonlijk ontwikkelplan gewerkt. Tussentijds wordt continue geëvalueerd en waar nodig doelen bijgesteld.

Trainingen verkoop & acquisitie
Ik verzorg workshops en trainingen, gericht op het verbeteren van de verkoop- en acquisitievaardigheid. Doel van de trainingen is dat uw medewerkers op een comfortabele en overtuigende manier uw bedrijf of organisatie optimaal presenteren en vooral meer en makkelijker uw producten of diensten verkopen.
De genoemde opleidingen worden speciaal op uw bedrijf afgestemd en zijn dus zeer praktijkgericht. 

Naar de verkooptrainingen


Wat kom ik vaak tegen in de praktijk?
 

  • Mijn meest ervaren verkoper is onlangs aangesteld als verkoopleider, maar hij heeft moeite met zijn nieuwe rol. Hij voelt zich nog 1 van de jongens. Hoe zorg ik ervoor dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt als manager en de medewerkers positief aanstuurt en confronteert met hun behaalde resultaten?
  • Mijn verkopers nemen alleen de telefoon op om bestellingen op te schrijven, daar komt weinig directe verkoop aan te pas. Hoe kunnen zij meer gaan verkopen?
  • Als mijn verkopers nieuwe klanten moeten benaderen, stellen ze dat eerst heel lang uit en tenslotte plegen ze af en toe een telefoontje met rode vlekken in de nek. Hoe krijg ik ze zover dat ze comfortabeler gaan bellen met meer zelfvertrouwen?
  • Wij hebben veel kleine klanten met een relatief kleine omzet. Onze omzet blijft op een bepaald niveau steken en wij willen graag groeien en ook grotere bedrijven als klant binnenhalen. Onze verkoop heeft een boost nodig!

 

Verkooptechnieken


Bureau Nicolai adviseert u over het gebruik van de juiste verkooptechnieken en traint u en uw verkopers op het gebied van verkoopvaardigheden. Hoe start u een zakelijk gesprek op ontspannen wijze, hoe houdt u de aandacht vast en hoe behoudt u het initiatief? Ik leer u goed te luisteren om de behoeften van uw klant zo goed mogelijk te kunnen inventariseren. Hoe sluit u het gesprek af, vraagt u naar de opdracht, hoe wordt het vervolgtraject ingezet? Met de technieken bent u beter in staat om de deal te sluiten en te zorgen voor hogere opbrengsten voor uw bedrijf. 
 

Netwerken


Een belangrijk onderdeel van verkopen is netwerken. Heeft u moeite met netwerken of halen uw medewerkers te weinig leads uit hun netwerk, dan helpt Bureau Nicolai u met het vergroten van uw netwerk en het werven van nieuwe klanten en opdrachten. Zo haalt u ook meer uit uw beursbezoek of het bijwonen van commerciële events. Leer comfortabel en zelfverzekerd in gesprek te gaan met potentiële klanten, dankzij uw krachtige zakelijke pitch.


Pitchen


Een goede zakelijke pitch weet aandacht te trekken en vast te houden. Met een korte krachtige pitch toont u aan hoe u klanten weet te vinden en te binden aan uw bedrijf, idee of concept. In ieder contact met (potentiële) klanten wordt u geholpen door uw korte en krachtige pitch. 
    
Om uw zakelijke klanten nog beter van dienst te zijn, is het belangrijk dat uw medewerkers ook weten wat uw bedrijf te bieden heeft en zij moeten dit helder, kort en krachtig kunnen overbrengen aan uw klanten. Laat uw collega's op een enthousiasmerende en activerende manier nader kennismaken met uw zakelijke klanten en tegelijkertijd werken aan een ijzersterke zakelijke pitch

Meer info over de pitch?
 

Contactformulier