Bel ons

Sales & Acquisitie

Waar lopen mijn klanten tegenaan in de praktijk?

  • Mijn meest ervaren verkoper is onlangs aangesteld als verkoopleider, maar hij heeft moeite met zijn nieuwe rol. Hij voelt zich nog 1 van de jongens. Hoe zorg ik ervoor dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt als manager en de medewerkers positief aanstuurt en confronteert met hun behaalde resultaten?
  • Mijn verkopers nemen alleen de telefoon op om bestellingen op te schrijven, daar komt weinig directe verkoop aan te pas. Hoe kunnen zij meer gaan verkopen?
  • Als mijn verkopers nieuwe klanten moeten benaderen, stellen ze dat eerst heel lang uit en tenslotte plegen ze af en toe een telefoontje met rode vlekken in de nek. Hoe krijg ik ze zover dat ze comfortabeler gaan bellen met meer zelfvertrouwen?
  • Wij hebben veel kleine klanten met een relatief kleine omzet. Onze omzet blijft op een bepaald niveau steken en wij willen graag groeien en ook grotere bedrijven als klant binnenhalen. Onze verkoop heeft een boost nodig

Voor wie werkt Bureau Nicolai

Vooral voor MKB-bedrijven en organisaties in Nederland en in diverse branches. Mijn (potentiële) klanten groeien en willen groeien, maar de groei neemt tijdelijk af of de groei is zo explosief, dat het belangrijk wordt om een sterk en helder commercieel beleid vorm te geven en te helpen met sturing op commercieel resultaat.

Mijn klanten zitten in verschillende groeifasen en door de groei hebben of krijgen ze te maken met organisatorische aanpassingen, sales wordt steeds belangrijker. Er is sprake van toenemende concurrentie, waarmee een sterke positionering en profilering belangrijk wordt. Als de groei stabiliseert, wordt het belangrijker om de processen te optimaliseren en kosten te besparen. Concurrentie moet men de baas blijven en het is vaak lastig om nieuwe klanten te vinden.

Klanten willen graag geholpen worden met het vinden van een nieuw idee, een nieuw product of een nieuwe commerciële strategie.   

Benieuwd naar mijn portfolio?
 

Contactformulier