Bel ons

Referenties

Bureau Nicolai ondersteunt uw bedrijf of organisatie met verkoop, acquisitie en marketing en zorgt voor meer commercieel resultaat.
Hieronder vindt u een overzicht van bedrijven en organisaties, waar Bureau Nicolai commerciële opdrachten voor verricht of heeft verricht;

 




1-op-1 sales coaching traject met 1 van de partners van Zorgweb in Zwolle. Deze partner heeft de meeste commerciële contacten met bestaande en nieuwe opdrachtgevers. De opdracht richt zich op onderdelen in hun verkooptraject, die geoptimaliseerd moeten worden. Focus ligt op het gebruiken van een heldere vaste structuur voor het voeren van verkoopgesprekken met resultaat. Daarnaast wordt ook gekeken naar de optimale voorbereiding van gesprekken en het uitbrengen en opvolgen van offertes. Zorgweb is specialist in zorgdata en analyse sinds 2000. Zij helpen professionals (o.a. Rijksoverheid, zorgaanbieders, verzekeraars) en consumenten om afgewogen keuzes te maken door het bieden van kwalitatieve zorgdata. 

 


Sales coaching project voor Speakup in Enschede, een bedrijf waar innovatieve (tele)communicatieoplossingen worden ontwikkeld en verkocht. Coaching van het sales team, met binnen- en buitendienstmedewerkers om de sales op een hoger niveau te krijgen. Vaste onderdelen zijn het structureel ingeplande sales overleg, meelopen met sales gesprekken, voeren van individuele gesprekken en optimaliseren van de samenwerking met andere afdelingen. Het gaat vooral om het motiveren, enthousiasmeren en stimuleren van de medewerkers, in combinatie met het optimaliseren van het gehele verkooptraject, om zo tot betere resultaten te komen. Werken met een zuivere funnel, gerichte acquisitie, versterken van de klantenbinding met bestaande klanten, vergroten van de orderconversie en opschalen naar consultative selling.

 


Project voor Wilcovak, een landelijk actief bedrijf waar fotowerken van (bekende) kunstenaars in museumkwaliteit worden geprint en geframed in handmade lijsten. De doelgroep bestaat uit fotokunstenaars, galeries, musea, collectioneurs en fotografen. 
Opdracht is om de marketingactiviteiten te structureren en te optimaliseren, om zo meer naamsbekendheid te krijgen, een duidelijker positionering en een betere klantenbinding. Na de marketingaanpak volgt een optimalisering van onderdelen in het verkoopproces, waaronder het trainen van medewerkers met klantcontacten om meer commerciële mogelijkheden te ontdekken. Een belangrijk onderdeel is ook het opzetten van een zuivere klantenbase met klantensegmentatie voor een effectieve marktbewerking. Belangrijkste doel is te zorgen voor een structurele uitvoer van marketing- en salesactiviteiten.    




 

Training acquisitievaardigheden verzorgt voor 2M Mondzorg, in opdracht van Mondzorg+. Een organisatie met tandartsen, mondhygiënisten en preventie-assistenten, die persoonlijke mondzorg bieden aan ouderen in zorgcentra door het hele land. Hoofdvestiging is in Raamsdonksveer. De acquisitietraining is specifiek gericht op potentiële klanten in de zorgsector.  



IkBenDrentsOndernemer, een initiatief van de provincie Drenthe in samenwerking met onder meer de NOM, het MKB-fonds en de Drentse gemeenten, voor Drentse ondernemers met ambitie. Als ondernemersadviseur ben ik actief om ondernemers met groeiambitie en groeivraagstukken een extra steuntje in de rug te bieden door specifieke workshops en bijeenkomsten te organiseren en te begeleiden. Bijvoorbeeld een expertsessie of een ondernemerstafel. 

Interim sales opdracht bij ADD Safety & Security B.V., een beveiligingsorganisatie met hoofdvestiging in Hoogeveen. Naast relatiebeheer en uitbouw van opdrachten bij bestaande klanten vooral ook acquisitie van nieuwe klanten en beveiligingsopdrachten, gericht op het verbeteren van de continuïteit van dit sterk groeiende bedrijf.

 


 

1-op-1 acquisitietraining in vier sessies bij SPH Verpakkingen B.V., een groothandel in verpakkingsmaterialen. Naast een onderdeel theorie vooral zeer praktijkgericht qua opzet, zoals het selecteren van geschikte potentiële klanten en het actief telefonisch benaderen. Doel is hoofdzakelijk om in een korte tijd de accountmanager klaar te stomen om 100% zelfstandig te kunnen acquireren en verkopen om zo nieuwe klanten te werven.

 

 

Commercieel acquisitietraject bij Van Liere media, een groot grafimedia bedrijf in Emmen. Het traject bestaat uit een combinatie van theorie- en praktijksessies, met het doel om meer nieuwe klanten te werven en omzet bij bestaande klanten uit te bouwen. Trainen en coachen van de accountmanagers, ook tijdens praktijksessies, waarin samen met hen telefonisch afspraken worden gemaakt. Per accountmanager wordt een ontwikkelplan opgesteld. Doordat de accountmanagers zich snel meer comfortabel en zelfverzekerd voelen met hun acquisitie, werven ze beter en makkelijker nieuwe klanten.   

 

 

Project bij Bevepro B.V. om de commerciële exploitatie te verbeteren in combinatie met de introductie van een nieuw innovatief agrarisch product. Bevepro is een specialist op het gebied van inrichting van stallen en verkoop van stalinrichtingmaterialen. Vooral groot in koematrassen. Sinds kort worden ook nieuwe typen mestrobots verkocht en is een gesubsidieerd traject gestart voor de ontwikkeling van een nieuw mestverwerkingssysteem. Presentatie van het bedrijf wordt verbeterd door een nieuwe website met aangepaste huisstijl en door gerichte marketing- en verkoopacties in te zetten, om zo meer klanten te werven.

 

Project samen met en voor Verhoef en Co. Als business developer en marketeer verantwoordelijk voor het realiseren van new business bij nieuwe en bestaande opdrachtgevers. Daarnaast meedenken met en in opdrachten op strategisch en tactisch niveau.  
Verhoef en Co gebruikt een gedegen en creatieve communicatieaanpak. Van positionering tot strategie en van creatief concept tot activerende campagnes. "Communicatie die je hart/hard raakt, want alleen als je geraakt wordt, kom je in beweging".

Samen met een aantal ervaren ondernemers uit verschillende disciplines, heb ik een aantal workshops ontwikkeld voor STiB Opleidingen, een onderdeel van STiB (Starters in Business, een gesubsidueerd onderdeel van gemeente Hoogeveen). Deze zijn gericht op de startende of gestarte ondernemer en ze helpen hen om zich beter voor te bereiden op het ondernemerschap. Ik geef de workshop "verkoop en Acquisitie". Per workshop ontvangt de deelnemer een certificaat. 


  
         

STiB (Starters in Business) is een niet-commerciële stichting, die wordt gesubsidieerd door de Gemeente Hoogeveen om ondernemers in het kleinbedrijf in de gemeente Hoogeveen te ondersteunen en de economische bedrijvigheid binnen de gemeente Hoogeveen te stimuleren en te handhaven. Als coach voor STiB begeleid ik starters met hun ondernemersplan en help ik gevestigde ondernemers op het gebied van verkoop en marketing, om te zorgen dat hun onderneming beter gaat presteren.


Inzet als facilitator van een brainstormdag met medewerkers van communicatie en fondswerving van World Vision, een wereldwijde hulporganisatie die kinderen in nood helpt, door o.a. armoede en onrecht te bestrijden. De sessie was gericht op het bedenken van frisse creatieve ideeën voor nieuwe campagnes tbv het nieuwe jaarplan.

Project in opdracht Van De Pruis Auto's in Meppel, gericht op het behalen van meer omzet in met name de werkplaats. De Pruis Auto's is een autobedrijf wat gespecialiseerd is in de verkoop en onderhoud van exclusieve auto's. Belangrijkste onderdelen van dit project zijn het optimaliseren van de commerciële processen, met als doel een versterkte klantrelatie en -gerichtheid. Als basis dient een zuivere klantenbase. Daarnaast het verbeteren van de positionering/uitstraling van het bedrijf als exclusieve autodealer. Inzet en gebruik van diverse kanalen en middelen, o.a. samenwerken met externe partijen om elkaar te versterken, door het organiseren van events en acties.




Praktijkgerichte acquisitietraining van accountmanagers buitendienst van Beetech BV te Waalwijk. Een groot deel van hun werkzaamheden bestaat uit het plegen van koude acquisitie en in een dagsessie zorg ik dat iedere accountmanager een eigen persoonlijke belstructuur heeft en een lijst met bezwaren en tegenwerpingen. Er wordt ook onderling geoefend. Daarnaast overbrengen van technieken en vaardigheden om zo comfortabel en zelfverzekerd mogelijk te bellen met potentiële klanten. Uiteindelijke doel is om meer afspraken te genereren met een hogere conversie, zodat er meer resultaat wordt
behaald. 


Marketingproject in opdracht van attractiepark Sprookjeshof in Zuidlaren. Het huidige gedateerde restaurant wordt omgebouwd tot een moderne sfeervolle brasserie met de nieuwe naam Brasserie 't Hof van Zuidlaren. De brasserie moet als nieuw merk in de markt worden gezet en naamsbekendheid krijgen. Werken aan klantenbinding van bestaande gasten en daarnaast aantrekken van nieuwe gasten. Nieuwe huisstijl en logo op nieuwe reclameuitingen. Off- en online acties, campagnematig uitgevoerd richting lancering en opening van de brasserie.




Commercieel project in opdracht van het Kerkgenootschap der Zevende-Dags Adventisten met als hoofddoel het in ere herstellen en houden van hun Landgoed Oud Zandbergen. Plan is om de diverse gebouwen (villa/Koetshuis/Wasserij) commercieel te exploiteren. Hiervoor doe ik onderzoek naar de procedures voor een bestemmingsplanwijziging en rangschikking natuurschoonwet en worden subsidiemogelijkheden ingeschakeld om het onroerend goed te verfraaien. Voor de extra exploitatie van onderdelen van het landgoed, zoals de villa en het koetshuis, stel ik een marketingplan op met meerdere campagnes, om het landgoed als merk in de markt te zetten. Een nieuwe website is gerealiseerd, een nieuwe huisstijl en de gebouwen worden verbouwd en geschikt gemaakt voor verhuurdoeleinden. Naast de inzet van diverse media via diverse kanalen, ben ik actief met acquisitie. 

Begeleiden van tweedejaars studenten van de Business School met het opzetten van hun (leer)bedrijf, door het uitwisselen van kennis/ervaring en te fungeren als bedrijfsmentor. Het beoordelen van ondernemingsplannen, het adviseren over pitchen van hun bedrijfsplan en jureren tbv de Alfa-college Ondernemers Award.

VisualMedia



Voor VisualMedia, een online marketingbureau, heb ik het verkoopproces (van de aanvraag tot realisatie) van mijn website beoordeeld en in beeld gebracht, met als doel om dit traject zo efficiënt en klantgericht mogelijk in te richten voor optimale klanttevredenheid.  

SNS


Voor de afdeling Lokale Marktbewerking heb ik een campagneplan ontwikkeld en opgesteld, voor deelname van SNS Bank aan de Open Huizendag 2015. Hierbij is de landelijke marketingdoelstelling doorvertaald naar een lokaal operationeel marktbewerkingsplan.

Time Star Media



Doorlopende interim salesopdracht voor acquisitie en verkoop van videoproducties voor Time Star Media in Meppel, een professioneel en creatief productiebedrijf voor toffe video's en animaties.

Support Book


Interim opdracht in de functie van Sales Representative. Verzorgen van een acquisitie- en verkooptraject, met als doel het zorgen voor kwalitatief goede afspraken voor het verzorgen van een demonstratie van de beheertool "Supportbook" (de slimste beheertooling van pakket-software) aan Nederlandse gemeenten. 

WTP


Project uitgevoerd voor WTP in Hardenberg, waarbij ik marktonderzoek heb gedaan naar de haalbaarheid van de marktintroductie van een nieuw "wood" product, bestemd voor de nationale en internationale markt. 

Frisse Blikken

Vanuit mijn vaste functie bij mijn vorige werkgever SNS Bank, heb ik samen met organisatieadviesbureau Frisse Blikken in Utrecht een zakelijk event opgezet tbv zakelijke ambassadeurs binnen SNS Bank. De workshop was ingericht met twee zakelijke ondernemers die hun bedrijf gingen pitchen, waarna de ambassadeurs zelf werden getraind om hun eigen zakelijke pitch te bedenken en te presenteren voor een deskundige jury.

E&K Schoonmaakservice


Opdracht voor de redactie van teksten voor de diverse pagina's op de website van E&K Schoonmaakservice in Hollandscheveld en de levering van fotomateriaal voor de websiteoptimalisatie. Beeldmateriaal is verzorgd door een externe professionele fotograaf. 


Werkzaam als freelance adviseur voor het afnemen van audits, het uitvoeren van mystery-visits van winkels/banken en dealerbedrijven (o.a. Bouwmaat en Renault) en het uitbrengen van advies op locatie, ter verbetering van de commerciële performance.


Productie van een bedrijfspromotiefilm (productie TMS in Meppel) voor Dairytop, een bedrijf dat kalfvoeder en kalfbenodigdheden levert, voor het vergroten van de naamsbekendheid van het bedrijf, voor het zorgen van een betere kennismaking met alle activiteiten, voor het geven van een goede indruk van de grootte van het bedrijf en voor het aangeven van de ambitie voor meer expansie binnen Europa. De bedrijfsfilm is in drie talen opgeleverd.

Campagne in opdracht van Attractiepark Sprookjeshof in Zuidlaren, gericht op het behalen van maximale bezoekersaantallen voor het China Light Festival 2015, van 1 november 2015 - 3 januari 2016. Gericht op de particuliere en zakelijke markt. Inzet van off- en online kanalen via deelcampagnes en gericht op diverse doelgroepen. Meerdere middelen ingezet, waaronder flyers, lopende reclame met ledborden, socialmedia campagnes inclusief fotowedstrijd, advertorials, promotiefilm en foto's.


Inzet van het bedrijf Lopende Reclame om op een ludieke manier te zorgen voor vergroting van de naamsbekendheid van het China Light Festival Zuidlaren met veel en leuke interactie. Mobiele billboards met ledverlichting, gedragen door mensen in morphsuits. In actie met flyeren in het centrum van Groningen, Leeuwarden en Assen.

Advies op maat

Mooie opdrachten voor mooie interessante bedrijven en organisaties. Bent u benieuwd wat Bureau Nicolai voor úw bedrijf kan betekenen, neem dan vrijblijvend contact met ons op, om uw wensen te bespreken.