Bel ons

Marketing

WOW
Merk jij ook dat producten steeds meer op elkaar lijken?
Daarmee wordt het nóg belangrijker om jouw klanten een onderscheidende klantervaring met WOW-effect te laten beleven. Onderscheiden is goed, maar niet genoeg. Het gaat om opvallen!

IWWIWWIWI
I WANT WHAT Í WANT WHEN Í WANT IT.
We hebben als consumenten tegenwoordig een "schiet es op" mentaliteit. Ook zijn wij als consumenten stimulerende junkies, want wij willen zoveel mogelijk willekeurige content binnenhalen en daarvoor gebruiken we graag twee of meer schermen tegelijk. 
Of het nou om nieuwe schoenen gaat of het zoeken naar medische informatie, we zijn ongeduldig geworden en verwachten dat de informatie binnen een seconde klaar staat. 

Bureau Nicolai adviseert en ondersteunt jouw bedrijf of organisatie om jullie marketing op een hoger niveau te krijgen.
Ik help jou om jouw klanten en producten te verbinden, om zo meer grip te krijgen op jouw klanten. Weet jij exact wie jouw doelgroep is en hoe je die het beste bereikt? Jouw marketingstrategie werkt optimaal met de juiste inhoud en richting en Bureau Nicolai levert jou hiervoor frisse en creatieve ideeën.

Het begint met vaststellen van jullie marketingdoelstellingen en daarna bepalen via welke kanalen met welke middelen die doelstellingen worden gerealiseerd. 


Marketingstrategie

'Leveren jullie toegevoegde waarde met een duidelijk onderscheidend vermogen?'

Er zijn in iedere branche meerdere concurrenten, maar hoe zorg je ervoor dat jij onderscheidend bent ten opzichte van jouw concurrenten? Dit concurrentievoordeel is essentieel. Bedrijven zonder duidelijke strategie en die geen duidelijke keuzes maken, presteren in de praktijk minder goed dan hun concurrenten.  

Voor het bepalen van jullie strategie is het belangrijk om te starten met een duidelijk doel, om het 'probleem' van jullie bedrijf duidelijk in beeld te brengen.

Jouw marketingdoelstelling kan bijvoorbeeld zijn:

  • Onze winst moet stijgen, bijvoorbeeld met 10% per jaar
  • Wij willen graag een groter marktaandeel, van 5% naar 15%
  • Onze naamsbekendheid moet worden vergroot, klanten moeten ons makkelijker en sneller vinden 
  • De uitstraling van ons bedrijf moet beter, het past niet bij ons product en wordt niet goed opgepakt door onze doelgroep
  • De positionering van ons bedrijf moet beter, we willen ons positief onderscheiden van onze concurrenten

Ik help jou met het opstellen van een marketingplan voor jouw bedrijf of organisatie, waarmee je met een duidelijke klantgerichte strategie zorgt voor het realiseren van jouw doelstellingen. Goede marketing zorgt voor meer verkoop.  

De voordelen voor jouw klant
Bureau Nicolai verplaatst zich in jouw klant. Jij levert fantastische producten en diensten, maar denk daarbij vooral ook aan de voordelen voor jouw klanten.
Bijvoorbeeld; Wij leveren 34 softwaretoepassingen, van eenvoudige pakketten tot zeer gevanceerde toepassingen, op maat gebouwd. 'Maar wat betekent dat voor mij, als klant?' 'Wat kan ik daarmee?' 'Zit ik daar op te wachten?' 'Sluit dat aan bij wat ik zoek?' De klant heeft misschien maar behoefte aan 3 toepassingen. 

Wil je hierover sparren?      


Marktpositionering​

"Hoe vind ik het gat in de markt, om zo mijn bedrijf beter te kunnen positioneren?'

  • Hoe wil jij met jouw bedrijf in de markt staan?
  • Hoe wil jij door jouw klanten, medewerkers en aandeelhouders worden gezien?
  • Waarin ben jij anders dan jouw concurrenten?
  • In welke behoefte voorzie jij en wat is het unieke voordeel voor jouw klanten?

Positioneren gaat verder dan het bedenken van een slogan, verder dan het maken van een reclamecampagne en ook verder dan het zoeken naar het "gat" in de markt.
Met een goede marktpositionering krijg jij antwoord op al deze vragen.


Wat zijn de kerneigenschappen van jouw merk.
Wat zijn nu jullie concurrentievoordelen?
Waarom kiest jouw (potentiële) klant voor jullie product of dienst? 

Bureau Nicolai helpt jou met de juiste positionering van jouw bedrijf. 


Bedrijfspresentatie

"Hoe presenteer ik mijn bedrijf, hoe presenteer ik mijzelf en mijn personeel, zijn mijn commerciële uitingen helder en uitdagend?"

Kies jij voor een unieke huisstijl, zijn jullie bedrijfsuitingen in dezelfde stijl doorgevoerd, kies jij bewust voor een zakelijke uitstraling of liever voor een meer informele? 

Jouw bedrijf of merk wordt onthouden als deze krachtig is, helder en eenduidig en wordt doorgetrokken in al jullie commerciële uitingen.

Belangrijke vragen voor een goede bedrijfspresentatie:

  • Worden jullie USP’s (Unique Selling Points) wel duidelijk genoeg gepresenteerd als jullie sterke onderscheidende vermogen in jullie branche?
  • Vind jij het moeilijk om jullie technische productkennis te vertalen naar heldere, eenvoudige en vooral meer commerciële teksten?
  • Welke uitstraling heeft jouw bedrijf, jouw bedrijfspand, jouw bedrijfsmiddelen en bedrijfsuitingen? 
  • Nieuwe bedrijfsnaam, productnaam, nieuw logo of huisstijl? Hoe stem ik de inrichting van mijn bedrijfspand af met wat ik wil uitstralen?
  • Presenteer je jouw bedrijf of organisatie zoals jij ook wilt overkomen bij jouw klanten? Klopt de uitstraling van jouw bedrijf met jouw boodschap?

Ik bekijk jouw commerciële uitingen, zoals de website, foto’s, brochures en productflyers en adviseer graag over het optimaliseren van de uitstraling en presentatie van jouw bedrijf. Wel eens gedacht aan een mooie bedrijfsfilm? 

Even sparren over jouw bedrijfspresentatie?

Contactformulier